Towarzystwo Przyjaciół Dzieci zainicjowało ogólnopolską kampanię #wiemcorobić, która ma na celu zwiększenie świadomości na temat zagrożeń związanych z korzystaniem z internetu przez dzieci. Inicjatywa obejmie działania edukacyjne ukierunkowane nie tylko na najmłodszych, ale także na ich rodziców i nauczycieli. Dzięki współpracy z ekspertami oraz wsparciu firmy Pepco, kampania zyskała honorowy patronat różnych instytucji państwowych. Wszystko po to, by pomóc w rozpoznawaniu i przeciwdziałaniu niebezpieczeństwom, które mogą znaleźć się w sieci.
W ramach kampanii #wiemcorobić zaplanowane są różnorodne działania, mające na celu wsparcie dzieci, rodziców i nauczycieli w walce z internetowymi zagrożeniami. Zgodnie z zapowiedziami, w internecie dostępne będą materiały informacyjne, które nauczą zarówno dzieci, jak i dorosłych, jak postępować w sytuacji, gdy dojdzie do zagrożenia. Uczestników kampanii zachęca się do zgłaszania przestępstw oraz szukania wsparcia psychologicznego, co ma na celu zmniejszenie stygmatyzacji ofiar i zwiększenie ich poczucia bezpieczeństwa.
Podczas kampanii szczególny nacisk kładziony jest na problematykę child grooming oraz sextortion. Child grooming to subtelny proces manipulacji, który może prowadzić do wykorzystania seksualnego dzieci, natomiast sextortion to wyrafinowane przestępstwo, polegające na szantażowaniu ofiar groźbą upublicznienia intymnych materiałów. Ambasadorzy kampanii zwracają uwagę na to, jak ważne jest uświadamianie dzieci o tych zagrożeniach oraz nauczenie ich, jak skutecznie reagować, a także gdzie szukać pomocy.
Źródło: Policja Piła
Oceń: Rusza kampania #wiemcorobić – ochrona dzieci przed zagrożeniami w internecie
Zobacz Także